Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro začátky výuky Aj v 1.–2. roce výuky na 1. stupni ZŠ. Jeho hlavním smyslem je děti rozmluvit a v jejich mozku vytvořit tzv. větné vzorce – spoje nezbytné pro porozumění jazyku a další jazykový vývoj.
Činnosti s pomůckami z této slohy zařazujte krátce a často. Ideálně 10 minut každou hodinu angličtiny, dokud žáci učivo plně nevstřebají. Některé činnosti jsou připraveny pro celou třídu k práci v kroužku na koberci, jiné ve dvojicích či menších skupinách, mnohé k samostatné činnosti. Práce v lavici obnáší činnosti s proužky papíru, skládání slov z písmen nebo vytváření vět s použitím slov.
Vřele doporučuji černobílé obrázky vybarvovat, činnost je pak pro děti mnohem přitažlivější. Obrázky pro nejmenší zadejte k vybarvení šikovným dětem z vyšších ročníků. Starší děti si obrázky mohou vybarvit samostatně před zahájením činnosti. Důležité je vybarvování „prázdných“ písmen. Zde zaveďte pravidlo: červenou barvu pro neurčitý člen, modrou barvu pro „esko“ u čísla množného. Používání vždy stejné barvy u stejného gramatického jevu dětem významně pomáhá k pochopení a procvičení daného jevu.
Takto vytvořený soubor pomůcek vám skvěle poslouží po mnoho dalších let.
Obsah:
Člen + zvíře/věc
Z písmen skládej slova
Člen a/an nebo množné číslo
Piktogramy
Čísla hravě
Who has a car?
Kouzlení se zájmeny
Tercteto