Představuje situace, se kterými se učitel během hodin setkává. Současně pak anglické fráze, které
v takové situaci může použít. Vedení hodiny v cílovém jazyce se při uplatňování komunikativní metody
stává samozřejmostí. Učitel představuje jazykový model a tudíž by měl ve všech klíčových situacích
cílový jazyk používat v maximální možné míře. Situace jsou rozděleny do 12 kapitol. Poslední obsahuje
tematickou slovní zásobu (typy škol, školní předměty,...). Fráze jsou přeloženy a doplněny komentářem.
Titul vznikl na základě rozboru projevů 50 českých učitelů třemi rodilými mluvčími. Typické chyby českých
mluvčích jsou v textu barevně odlišeny. Díky porovnání vlastního vyjádření s vyjádřením rodilého
mluvčího nejen v příručce, ale i formou poslechu, tato publikace jistě pomůže všem, kdo angličtinu učí
nebo ji učit budou. Součástí jsou mp3 nahrávky, kterými se v příručce korigují nejčastější chyby učitelů.