Jako v předchozích ročnících tvoří osu publikace narativní (vyprávěcí) linie, která propojuje jednotlivé
oddíly a kapitoly do příběhového celku. Kromě úzké propojenosti s literární výchovou a podporuje
učebnice mezioborové souvislosti. Ve všech učebnicích českého jazyka najdou děti příběh, který sledují
během výkladu, při plnění úkolů, v komunikačních aktivitách i během procvičování. V češtinách pro 2.
a 3. ročník je prostředím příběhu malá škola v Morávce a jeho hrdiny paní učitelka, školník Dědeček,
sova Emílie, pes Ámos, kočka Frýda a samozřejmě malí školáci. Každá z postav má přitom v učebnici svoji
funkci, například moudrá sova Emílie vždycky přijde s nějakou poučkou. Prostředí školy umožňuje učiteli
nenásilně dětem předkládat poznatky i z jiných oborů a podporovat komunikační aktivity.