Narativní metoda použitá v učebnicích českého jazyka Modré řady se skvěle uplatnila i při tvorbě Čítanek
pro 2. a 3. ročník, které jsou členěny tematicky. Tato metoda rozvíjí příběh motivuje děti, aby chtěly
samy pokračovat ve výuce, udržuje jejich pozornost a především propojuje komunikativní aktivity
s gramatickým učivem i literaturou. Knihomol Emil je svérázná postavička, která dětem v krátkých
vstupech vypráví o knížkách. Seznamuje je s klasickou i současnou tvorbou pro děti, ale také jim poví,
jak se vlastně knížka dělá. Emilova vyprávění navíc člení čítanky podle ročních i společenských období.
Taková skladba čítanky otevírá možnosti pro rozvoj dětí v citové a hodnotové sféře i ve vzdělávací
oblasti Člověk a jeho svět. K čítankám jsou pro oba ročníky k dispozici také příručky pro učitele
a Pracovní sešity.