V metodické příručce naleznete podrobně rozpracovanou každou vyučovací hodinu na úroveň minut. Náplň můžete převzít, nebo se pouze inspirovat.
Aktivity se v rámci hodiny střídají tak, aby se obměňovaly aktivní s relaxačními.
Důraz je kladen na činnostní pojetí hodin hudební výchovy.
Propojení vokálních, rytmických, pohybových a poslechových činností při aktivitách se žáky.
Žák není jen příjemcem, ale i producentem hudby.
Bohatá náplň pestrých činností rozvíjí v žácích nejen kladný vztah k hudbě, ale zlepšuje jejich soustředění a motivaci a napomáhá k seberealizaci. Naučí se uvolnit.
Zlepší se sociální inteligence žáků. Získají společné prožitky, kdy souhra všech vytvoří nejen zvukově bohatou píseň, ale i sblíží děti v kolektivu.
Hravá hudební výchova netíhne k teorii. K ní se děti dostávají až od vlastního hudebního prožitku a následně ji uplatňují v dalších činnostech.
Při námi sestavených cvičeních žáci zapojují obě hemisféry. Sluchové činnosti zlepšují intonaci, což má příznivý vliv na učení jazyků. Hudební myšlení rozvíjí například i matematické dovednosti.