Učebnice informatiky pro 5. ročník ZŠ.
Nová učebnice informatiky vytvořená plně v souladu s novými RVP a koncepcí tzv. nové informatiky. Důraz je kladen na práci s informacemi a rozvíjení informatického a algoritmického myšlení. Učebnice ale nezapomíná ani na digitální gramotnost a digitální dovednosti (práce s počítačem), přesně v souladu s RVP.
Hlavní vlastnosti
    Tituly jsou koncipovány jako pracovní učebnice. Tzn. je kombinován výklad spolu s praktickými příklady, úkoly a doplňovačkami.
    Cvičení a úlohy jsou sestaveny tak, aby žáky motivovaly k aktivnímu vystupování v hodinách informatiky, podporovaly kritické myšlení a napomáhaly k formulování otázek a hledání možných odpovědí.
    Vizuální zpracování a grafika jsou přizpůsobeny věku žáků.
    Úkoly často vycházejí z praktických reálií, se kterými se žák může setkat.
    Pracovní učebnice postihují nejmodernější trendy ve výuce informatiky, a to jak v režimu výuky bez počítače, tak v praktických činnostech.
    Obsah pracovních učebnic zachycuje nejaktuálnější trendy na poli informatického myšlení, informatiky a IT technologií.
Obsah pracovní učebnice Informatika pro 5. ročník ZŠ
    ZPRACOVÁNÍ A VYHODNOCENÍ DAT (RVP I-5-3-02)
        Data, sběr dat
        Zpracování a vyhodnocení dotazníku
        Interpretace dat
        Práce se strukturovanými daty
    INTERNET A PRÁCE V SÍTI (RVP I-5-4-02)
        Internet
        Práce ve sdíleném prostředí
        Sociální sítě a komunikace na internetu
        Sdílení dat
        Bezpečnost v síti (RVP I-5-4-03)
    ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
        Základní zápis postupu (RVP I-5-2-01)
        Vývojový diagram (RVP I-5-2-02)
        Můj první program (RVP I-5-2-03), (RVP I-5-2-04)
        Úvod do programování
        Návrh jednoduchého programu v základním
        programovacím nástroji
        Základní principy programování
        Ověření správnosti navrženého postupu
    INFORMAČNÍ SYSTÉMY (RVP I-5-3-01)
        Vztahy systémů v přírodě
        Informační systémy kolem nás