Učebnice obecně vedou děti k badatelskému přístupu v učení. I ve třetím ročníku se děti na konkrétních úlohách učí argumentovat, diskutovat, spolupracovat, komunikovat. Vyzýváme zde k tvorbě příležitostí ke vzájemnému hodnocení dětí a sebehodnocení. Z hlediska matematiky otevíráme svět čísel do 1 000. Děti poznávají písemné algoritmy, pracují s vybranými matematickými pojmy, učí se používat různé strategie při řešení úloh. Sbírají zkušenosti, na jejichž základě budou mít příležitost porozumět vyšším matematickým poznatkům.
► upravený obsah na základě zpětné vazby od učitelů
► přehlednou grafiku a atraktivní ilustrace
► úkoly založené na objevování, jež podporují vztah žáků k matematice
► důraz na sebehodnocení a zadání formou výzev
► zajímavé úkoly s vyššími čísly
► strategie, jak sčítat, odčítat a násobit velká čísla
► nové úlohy ve známých prostředích, jako jsou krokování, pavučiny, hadi apod.