Učebnice byla částečně přepracována tak, aby vyhovovala současným požadavkům na vzdělávání.
Objevují se postavy Jakoubka a Terezky. 3. ročník přináší jejich další příhody, které otevírají zajímavá
témata k diskuzi. Do češtiny se tak přirozeně vnášejí témata multikultury (spolužačka Lin z Číny, se učí
česky), výchovy ke zdraví (Emil na školním lyžařském zájezdu), úkoly podporují také spolupráci
ve skupinkách. Celkově se otevírá přístup pro průřezová témata. Učebnice je pojata jako pracovní –
výklad se přirozeně prolíná s úkoly a procvičovacími pasážemi, děti mají vše pohromadě, snadno se
orientují. Učebnice tedy nepotřebuje doplnění pracovním sešitem a je rozdělena do dvou částí. K různým
literárním a komunikačním postupům se děti dostávají prakticky, aby chápaly jejich potřebu v běžném
životě (popis, pracovní postup, výklad, líčení).